The trouble Barry is that I have allowed this to get out of hand and that by letting things slide...I am now having to rein it all in...
Final draft:
On the day of the clean please ensure that all windows, vents are securely closed (sun scherm, rollouiken, horren are up/open) and that the agreed, safe access is provided. Failure to do so will result in these items not being cleaned and the agreed charge for the complete property will be levied.
*Zorg ervoor dat op de wasdag alle ramen en ventilatieroosters gesloten zijn, eventuele rolluiken/zonnenschermen/horren omhoog en dat de afgesproken toegangsweg tot uw pand vrij toegankelijk is. Mocht hier op de wasdag niet aan voldaan zijn dan kunnen deze ramen niet gewassen worden, maar zijn wij wel genoodzaakt u het volledig afgesproken wasbedrag in rekening te brengen.
Whilst we strive to clean your property on the 'scheduled' day it may from time to time be neccesary to change that day. We do clean in the rain, however, if we find it unsafe to continue or start work particulary during storms, thunder, lighting heavy snow/ice/rain we reserve the right to provide an alternative date for the clean. Our preffered method to contact you is via email. Please ensure that we have your correct and current contact details such a telephone, email address.
*Wij streven ernaar uw pand op de afgesproken dag te wassen, bij onvoorziene situaties behouden wij het recht om de wasdag te verzetten. Wij blijven werkzaam tijdens de regen, mochten wij het onveilig vinden om te werken ( storm, onweer, hevige sneeuwval/ijzel/regen) dan zullen wij u een alternatieve wasdatum opgeven. Dit gebeurt zoveel mogelijk in overleg met u. Onze voorkeur gaat uit naar emailcontact. Zorg er aub voor dat wij uw actuele gegevens hebben (telefoon/email).
All outstanding balances must reach us within the agreed period, failure to do so will result in us contacting you for the outstanding payment. Each late payment request will incure an additional 5 euro administration cost which will be added to your outstanding balance.
*Openstaande facturen dienen binnen de afgesproken termijn betaald te zijn. Wanneer dit niet gebeurt zullen wij contact met u opnemen. Iedere keer dat wij u een verzoek tot betaling moeten doen, brengen wij u een extra €5,- administratiekosten in rekening, bovenop het uitstaande bedrag.
Should your bill continue to be un-paid we may suspend your service. Upon resumption of our cleaning service we may charge you an additional fee to take into consideration the extra time and work required to get the windows and frames clean after the extended uncleaned period this can vary between 25% - 100% of the normal clean price. We reserve the right to pass an outstanding balance to a 3rd party collection agency for resolution without notice.
*Wanneer u na herhaaldelijke verzoeken niet betaalt, dan behouden wij het recht onze service aan u te bevriezen. Wanneer wij eventueel in een later stadium onze dienstverlening aan u weer starten, houdt er dan rekening mee dat wij u extra kosten in rekening kunnen brengen voor het extra werk en de extra tijd die wij kwijt zijn aan het reinigen van uw glas en kozijnen. Deze extra kosten variëren tussen 25% tot 100% van de normale wasprijs.
We are no longer able to accomodate 'skip' requests because of holidays however we will work with you to arrange an alternative date for your clean.
*Het is niet langer mogelijk om wasbeurten over te slaan, wanneer u voor langere tijd weggaat (bijv. vakantie). Wij overleggen graag met u voor een alternatieve wasdatum.
Should you have building, maintanance works, painting etc performed on your property which causes in our opinion additional soiling we may charge an additional fee to remove this soiling to account for the addtional time and work required. This is particulry relevent to painting as our past experiance shows that after painting heavy soiling of greasy finger marks, afwashmiddle is very evident and time consuming to remove. Please note we do not use scrapers/blades or chemicals on your property. Concrete, cement, paint spots/strips will not be removed by us without prior agreement of additional work & costs.
*Wanneer u verbouwings/onderhouds/verf-werkzaamheden aan uw pand laat uitvoeren kan dit leiden tot extra werk om eventuele bevuiling van uw ramen te verwijderen. Wij kunnen u hier extra kosten voor in rekening brengen. Dit is vooral relevant wanneer er sprake is van verfwerkzaamheden; de ramen blijven vaak erg bevuild door oa. vettige vingers achter. Ook het gebruik van afwasmiddel op ramen is erg tijdrovend om te verwijderen. Houdt er rekening mee dat wij geen gebruik maken van schrapers/mesjes of chemicaliën. Beton, cement of verfspatters of strepen zullen niet door ons verwijderd worden zonder vooraf de kosten voor het extra werk hiervoor met u overlegd te hebben.
All cancellations or changes to the scheduled date by yourself should be made at least 3 full working days in advance, this is to allow us to plan alternative work, failure to do so will result in the agreed cleaning charge being applied for that date.
*Wanneer u de afgesproken wasdatum éénmalig wilt verzetten, laat ons dit dan in ieder geval 3 werkdagen voor de betreffende wasdatum weten. Dit geeft ons de tijd om de planning aan te passen. Wanneer dit niet gebeurt zijn wij genoodzaakt u het volledige afgesproken wasbedrag in rekening te brengen.
Whilst we do not like to have these terms and conditions past experiances have caused us to provide clarity about the services we do & do not prov
ide.
*Helaas zijn wij genoodzaakt om met algemene voorwaarden te werken.
De ervaring leert ons dat het belangrijk is om duidelijkheid te verschaffen in wat wij wel en niet bieden in onze service naar u toe.
Yours sincerly,
Dave Anderson.